Mit és hol tanuljak, ha marketinges szeretnék lenni?

Kiss Éva - a Képzésnet.hu szakértője válaszol:

"Először is felhívnám a figyelmét, hogy a marketing szakma eléggé telített. Egy-egy állásra nem ritka, hogy több százan jelentkeznek. Marketing szakmát a valóban elhivatottak válasszák - ne jobb ötlet híján - és akkor is inkább javaslom a specializációt. Képezze ki magát valamely részterületen: webshop marketing, SEO, edm specialista, konferencia szervező stb. "

A marketinges állásokhoz minimum középfokú marketing végzettséget (asszisztensi, koordinátor szint) és egyre gyakrabban középfokú angol ismeretet kérnek. Ezek a feltételek tanfolyami, OKJ-s rendszerben is teljesíthetőek, vezetői állás betöltéséhez azonban már kell a felsőfokú végzettség, még ha nem is feltétlen szakirányú.


"Ha ezen túl vagyunk se dőlhetünk hátra." - hívja fel a figyelmet Kiss Éva. "Ha eleve speciálizálódunk, akkor a mi szakterületünkön, ha valamilyen általános munkakörben helyezkedünk el, akkor az adott igényeknek megfelelően érdemes tanulni." Mára egy marketinges se úszhatja meg az online készségek elsajátítását, legalább alapszinten kell ismernie az analytics, az adwords, a seo, a közösségi marketing mibenlétét. Itt különösen igaz, hogy a tudást csak folyamatos tanulással lehet szinten tartani. Hasznos elvégezni egy projektmenedzsment tanfolyamot is.


Erre a szakmára is igaz, hogy jól jön a jó prezentációs készség, és az alapos Excel ismeret.
"Természetesen nem kell mindent tanfolyamon elsajátítani, de 1-1 alaposan megválasztott tanfolyam sokat lendít a megítélésünkon." jelentette ki a Képzésnet szakértője. "És persze van lehetőség ingyenesen is tanulni, a Google és sok, akár külföldi egyetem is indít ingyenes online képzéseket."